

ZARLARLA OLASILIK HESAPLAMA
Öğretmen öğrencilerden istedikleri materyali kullanarak özgün zarlar modellemelerini ister. Bu zarların 6 yüzeyden oluşması gerektiğini belirtir. Öğrenciler 2’şerli gruplara ayrılır. Her bir grup sırayla zar atmaya başlar. Gruplardan, attıkları zarlarda üst yüzeye gelen sayıları not etmelerini ister. İlk önce 10 defa, sonra 20 defa zar atmalarını ister. Öğrencilere bazı olası durumların neden tekrar ettiğini, iki zar atıldığında oluşacak olası durumların tümünü görebilmek için kaç kez daha zar atışı yapmaları gerektiğini sorar. Bu işlemler her bir grup için tek tek uygulanır ve öğrencilerin derse aktif katılımları sağlanır.Matematik Öğretmeni S. TOPUZ teşekkür ederiz.
Beğen |
0 kişi beğendi